از حضور بچه مسجدی ها در راهپیمایی تا نشست های بصیرتی و خوانش کتاب"خواب خون"
از حضور بچه مسجدي ها در راهپيمايي تا نشست هاي بصيرتي و خوانش کتاب"خواب خون"
روز استکبار ستیزی در کانون های مساجد خراسان شمالی چگونه گذشت؛

از حضور بچه مسجدی ها در راهپیمایی تا نشست های بصیرتی و خوانش کتاب"خواب خون"

فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي همراه و همگام با سراسر کشور، برنامه هاي مختلفي ويژه سيزده آبان، روز ملي مبارزه با استکبار جهاني، اجرا کردند و انزجار خود را از اسرائيل و آمريکا نشان دادند.
شناسه خبر : 52743 تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، همدوش هموطنان خود، با فرا رسیدن 13 آبان، روز ملی استکبارجهانی با پلاکاردهای "تا آخر ایستاده ایم" و تدارک برنامه های مختلف، این روز بزرگ را اعلام انزجار از ایادی کفر و اسرائیل غاصب اختصاص دادند.

 

«زهره جهان تاب» مدیر کانون فرهنگی هنری "پیامبر اعظم(ص)" مسجد جامع  روستای طبر شهرستا جاجرم، از برگزاری نشست کتابخوانی نوجوانان با محوریت کتاب «خواب خون» زندگی نامه شهید محمدحسین فهمیده در این کانون خبر داد و گفت: در این راستا سوالاتی نیز از متن کتاب تهیه شده که پس از مطالعه کتاب نوجوانان در مسابقه کتابخوانی این کتاب شرکت می کنند.

 

«ابوالقاسم یاهویی» مدیر کانون فرهنگی هنری "امامت" مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) روستای ناوه شهرستان بجنورد، از حضور دسته جمعی نوجوانان مسجدی این روستا بر مزار شهدا و گلباران شهدا به مناسبت 13 آبان خبر داد و افزود: نوجوانان حاضر ضمن عطرافشانی مزار شهدا صفوف راهپیمایی نیز تشکیل داد و شعارهای ضد استکباری  و مرگ بر اسرائیل سردادند.

وی همچنین اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان روستا را نیز اعلام کرد.

 

«سید هادی حسینی متین» مدیر جدید کانون روستایی "شهدای درتوم" از توابع شهرستان بجنورد به برگزاری جشن روز دانش آموز و گلباران مزار شهدای روستا توسط  کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این مراسم به همت اهالی مسجد با تعامل مدرسه روستا شکل گرفت و اجرا شد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب ویژه دانش آموزان از سری پوسترهای مجموعه "فرشته های روی زمین" نیز دیگر برنامه ویژه اعلام کرد.

 

«امید شرافتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد پنج تن شهر آشخانه  نیز اعلام کرد: مستند "عابدان کهنز" به مناسبت 13 آبان برای تنی چند از فعالان این کانون به نمایش درآمد.

 

«فاطمه ایزانلو» مدیر کانون فرهنگی هنری اندیشه روستای قره خانبندی بجنورد که از کانون های فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی است و با کمترین بهره از امکانات کتابخانه ای اما حلقه کودکانه فعال  و ارزشمندی در مسجد تشکیل داده است، از حضور بچه های مسجد در راهپیمایی 13 آبان خبر داد و گفت: بچه های مسجد حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم روستا در راهپیمایی 13 آبان حضور فعال و ارزشمندی داشتند.

 

«سلمان شیرازی» مدیر کانون "سفینه النجاه" مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) بام و صفی آباد نیز از برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین با حضور دانش آموزان دبیرستان دخترانه الزهرا (س) و حضرت مریم (س) و با سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه جواد الائمه حجت السلام نوروزی در کانون شهید رجایی شهر صفی آباد انجام شد.

وی افزود: برگزاری این نشست بصیرتی و جهاد تبیین با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و کانون فرهنگی و هنری سفینه النجاه از مصوبه های تفاهم نامه کاری است.

 

«علی پولادی خراشا» مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) مسجد حضرت قائم (عج) بجنورد نیز از برگزاری تجمع محکومیت جنایات اسراییل در این کانون خبر داد و گفت: این مراسم با محوریت نوجوانان کانون برگزار شد.

 

وی اجرای سرود توسط نوجوانان گروه سرود «نسیم ولایت» کانون انصارالمهدی(عج) در برنامه محوری بزرگداشت یوم الله 13 آبان در جمع عموم مردم، و نیز تشکیل حلقه بصیرتی و معرفتی  نوجوانان با موضوع شناخت ابعاد حوادث روز ملی مبارزه با استکبار  با حضور حجت الاسلام محمد میرزازاده نیز از دیگر برنامه های این کانون عنوان کرد.

 

«زهرا زرین فر»، مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد حضرت امیر المومنین(ع) روستای کوشکی ترکمن شهرستان مانه نیز از حضور دانش آموزان این کانون در راهپیمایی 13 آبان خبر داد.

 

«موسی رحمانی» مدیر کانون فرهنگی هنری توحید روستای قلعه جق بجنورد نیز از برگزاری مراسم جشن روز دانش آموز و تجمع استکبار ستیزی نوجوانان این روستا به همت کانون  و مدرسه رشادت آن خبر داد.

 

همچنین علاوه بر این برنامه ها تعداد 25 سری پوستر عفاف و حجاب "فرشته های روی زمین" نیز به کانون های مساجد استان برای برگزاری نمایشگاه ویژه سنین کودک و نوجوان به مناسبت ایام 13 آبان اهدا شد.

 

پایان/